Swedish Exam today!

Jag heter Max. Jag studerar vid Arcada. Jag är tjugotvå år gammal. Jag kommer från Tsykland och jag studerar mekanisk ingenjörskonst i München. Jag är född i Berlin, men jag studerar på numera i München. Jag bor i Helsingfors. Jag tycker om att spela gitarr, fotografering och läsa böcker. Jag är lång och mina ögon är bruna. Mitt hår är också brunt.

Min familj heter Korehnke. Vi bor i Tyskland. Minä föraldrar och min syster och min mormor bor i Berlin. Jag bor i Munich. Min mamma heter Beate och hon arbetar som journalist. Min pappa heter Dieter och hon arbetar som IT-ingenjör. Min syster, Anna, arbetar som kontors – assistent. Hon hår två barn. De heter Emil och Wanda. Emil är nio år gamal och Wanda är sex år gamal. Jag säknar dem båda. Min mormor heter Wally.

8 Responses to “Swedish Exam today!”

  1. thx Max, thats the perfect preperation for my swedish language-tandem🙂

  2. mycket bra … schon erstaunlich wieviel man verstehen kann, wenn man viel fantasie einsetzt und dich (gut) kennt🙂

    • na dann – aber ich hab ja schon immer gesagt, dass die schwedenfinnen eher ostfriesen als finnen sind🙂 macht auf jeden fall spaß und ich werde auch in der nächsten Periode schwedisch belegen ..

  3. Pretty good!🙂 I’m impressed! Now in Finnish?

    • next week?🙂 i was a little bit of a slacker with finish in the last two weeks – have to work on that now a little bit more. but hey: since I’m in Arcada I’m kind of like in sweden anyway!

Trackbacks

What are you thinking?

